De Lochtenbergschool - Tetelrath

De Lochtenbergschool - Tetelrath

zondag 8 maart 2015

Ik was erbij... (uiteraard niet volledig)

  • Deelname aan "Ren je Rot"
  • Bezoek aan Tropenmuseum en Anne Frankhuis
  • Bezoek aan AWACS Geilenkirchen
  • Koninginnedag boottocht over de Rijn (Keulen-Koblenz)
  • Boomplanten in Süsterseel-Selfkant
  • Verkeersexamen in Herkenbosch (met een drie-tonner met fietsen)
  • Bezoeken en oefeningen in verkeerspark Mönchengladbach
  • Sportdagen met Duitse school in Beek
  • Schoolbus met bekendste chauffeur - de heer Titulai
  • Deelname jaarlijkse kerstzang in Engelse Highschool
  • Voetbalwedstrijden tegen Engelse scholen
  • Deelname met koor o.l.v. Aggie Vaessen aan diverse kerstmarkten in Duitse dorpen
  • Zwemmen en zwemexamen in Rheindahlen Swimmingpool
  • Jarenlang kampweek in "De Spar" (Bijenkorf, Berenkuil, Hazenleger, Uilennest, Duiventil, Vossenhol)
  • Bezoek aan kerken en musea in Aken
  • Bezoek aan Monschau, met kersttentoonstelling en glasblazerij
  • Autoralley Rheindahlen-Roggel
  • Een dagje Harikssee met roeien
  • Wekelijkse zwemlessen in zwembad Rheindahlen-dorp
  • Carnavalsfeesten op school
  • Carnavalsoptocht met eigen wagen in Rheindahlen-dorp
  • Les in de Schotse kerk
  • Les in het kerkje van Hardt
  • Sportdagen op de Brunsummerhei
  • Een dagje naar het Drielandenpunt in Vaals
  • Boottocht in de Eiffel op meer van Schwammenauel
  • Indianenkamp op De Spar en in Swalmen (met Ed en Anita)
  • Excursie naar Maastricht (grot en museum)
  • Afscheid van Jo Pennings op 1 juli 1999 met lunch aangeboden door chinees-Rickelrath
  • Musicals op Koninginnedag - "Koffertje van meneer Van Dalen" en "De Grote Vergeler"
  • Een week kamperen in de Duitse Eiffel
  • Het smokkelaarspel in het bos bij De Spar
  • Een boottocht van Roermond naar Maastricht
  • Schaatsen in Grefrath
  • Vaders die heel lang naar Joegoslavië moesten
  • Bezoek aan Soestdijk en deelname aan het defilé van koningin Juliana
  • Bezoek van de koningin en prins aan Düsseldorf
  • Bezoek van prins Bernhard aan onze school
  • Fietstochten, speurtochten en speelplaatsspelletjes

2 opmerkingen:

  1. Ik kan mij goed herinneren dat wij bij meneer Hendriks in de klas 3 maquettes hebben gemaakt voor een actie van Simavi.
    Dit waren maquettes van dorpen in de derde wereld. Meneer Hendriks kon hier heel beeldend over vertellen doordat hi j(zoals ik me meen te herinneren) zelf ooit in dergelijke dorpjes was geweest. We hebben paalhutten met daken van stro gebouwd met boompjes en dieren. Paalhutten omdat ter plaatse zoals meneer Hendriks beeldend kon vertellen dat het hele dorp in het regenseizoen wekenlang onder water kwam te staan, waarbij het dagelijkse leven gewoon door ging. 1 gebouw op de maquette had niemand zelf gebouwd. Dat was het model van een ziekenboeg. Een ziekenboeg die Simavi wilde bouwen met de opbrengst die voort kwam uit de aandacht voor deze actie.

    Met de maquettes is onze school ook op televisie geweest bij "stuif es in". Zelf ben ik niet bij de opnames geweest, maar Dagmar (Amels?) volgens mij wel. Ik ben niet zeker, maar kan het zijn dat Roy daar ook bij is geweest?

    Tja en dan kunnen mijn herinneringen mij parten spelen en het mooier maken als de werkelijk was. Maar volgens mij hadden wij met deze maquettes de 1e, 2e en 4e plaats behaald?

    Helaas kan ik online de aflevering niet vinden. Bestelbaar lijkt hij wel.

    Opnamen
    16-04-1985 tot
    Begindatum 16-04-1985
    00:10:27 - 00:15:18
    Aandacht voor een actie van SIMAVI, waarbij scholen maquettes hebben gemaakt van dorpen in de derde wereld.

    http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx?chapterid=1164&filterid=974&contentid=7&searchID=269960&columnorderid=-1&orderby=1&itemsOnPage=10&defsortcol=12&defsortby=2&pvname=personen&pis=expressies;selecties&startrow=2&resultitemid=11&nrofresults=23&verityID=/10474/10474/10474/136725@expressies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frank Koch, hartelijk dank voor je email en mijn compliment voor je scherpe geheugen m.b.t. het busongeval van Roy. Door gestuntel met mijn computer ben ik je emailadres kwijt geraakt en krijg je mijn antwoord via de website. Alle goeds gewenst en heel veel groetjes. Jo Pennings

    BeantwoordenVerwijderen