De Lochtenbergschool - Tetelrath

De Lochtenbergschool - Tetelrath

zondag 21 februari 2010

Tranen pinken

De laatste weken is een paar keer mijn mailbox volgelopen met verhalen. Herinneringen, verbonden met de wens om de tijd nog één keer terug te draaien…

…nog één keer te kunnen pootje baden in de Schwalm

…nog één keer naast mijn vriendinnetje van toen in de schoolbus te zitten

…één knuffel van juffrouw Gasper

…één spelles van juf Rita in het nieuwe speellokaal in Rickelrath

…nog één keer spelen in een kleine musicalrol op koninginnedag

…nog één keer de verjaardag vieren van meneer Pietersen

…één tekenles van meester Hendriks

…één bijles van juf Margo in het kleine kamertje

…nog één keer zingen in het koortje van juffrouw Vaessen, 't liefst kerstliedjes

…nog één keer straf van Pennings, 't geeft niet voor wat


Voorbij is het allemaal. Wat er blijft is op 17 (jaargangen 1960-1979) of 24 april (jaargangen 1980-2000) een traantje pinken bij de dikke boom op de speelplaats in Rickelrath.

5 opmerkingen:

  1. Hadine Hendriks-Rotteveel24 februari 2010 om 19:01

    Als ik dit allemaal weer lees, komen echt alle herinneringen weet terug. ik las net dat juf gasper en rita zijn overleden.. erg jammer, ik had ze graag willen zien. ik hoop dat er veel mensen komen en dat ik nog velen herken. Mijn zus, Liv kan helaas niet komen, die is rond die tijd uitgeteld... ik neem mijn camera mee en dan zullen we wel zien wie wat tegen haar wilt zeggen. En Uw zonen... komen die ook..? ik kan me nog goed herinneren dat we toen naar saint tropez zijn geweest. Holger was toen gek met mij. en dat jullie van die grote garnalen aten. maar dat waren leuke tijden in viva la France.

    tot 24 april... ik heb er echt zin in.

    groetjes nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nadine,

    Wat leuk die reactie van jou. Daar wil ik wel even op antwoorden. Maar doe allereerst de hartelijke groeten aan Liv en wens haar van ons een goede bevalling.
    En dan die vakantie in Port Grimaud. Prachtig weer, heerlijk eten en lekker luilakken. En jullie ontdekten prille liefdes, waar wij toen echter niets van merkten. Roy en Holger en natuurlijk ook mijn vrouw en ik komen , samen met nog vele anderen naar de reünie. Dus gelegenheid genoeg om nog eens een hele dag in de herinneringen te duiken.
    Nadine, wil je ook de groeten van ons doen aan je ouders.
    Tot 24 april,
    Jo Pennings.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat betreft die rol in een musical spelen op koninginnedag....ik heb ooit de eer gehad om de hoofdrol te spelen in de musical Henkie Doedel
    ja echt waar, ik dat verlegen meisje (hoe zou dat nu toch komen he meneer pennings?)
    heb daarna nooit meer enige behoefte gehad om in wat voor een musical dan ook een rol te spelen
    haha
    groetjes en tot 17 april
    miranda bungenstock-van deurse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Miranda,

    Ik kan me die musical nog herinneren. Jij speelde je rol zo goed dat ik direct tegen mijn collega's gezegd heb: "die Miranda die krijgt van miij als schooladvies de toneelacademie in Maastricht. Blijkbaar is dat toch een vergissing geweest. Maar wees niet teleurgesteld, uit jouw e-mails spreekt een jonge, opgewekte en zelfbewuste vrouw, die blijkbaar haar geluk - ster op een andere manier heeft gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo meester Pennings,

    na wat heen en weer gemail tussen mij en oud klasgenoten heb ik toch besloten om de 17e april erbij te zijn.
    kan echter nergens een emailadres of iets dergelijks vinden om dat netjes te melden. heb al wel de betaling gedaan en het formulier ingevuld..
    groetjes

    Wilma Boessenkool

    BeantwoordenVerwijderen