De Lochtenbergschool - Tetelrath

De Lochtenbergschool - Tetelrath

vrijdag 14 augustus 2009

Twee bijzondere pieten

Twee dagen na de intocht van Sinterklaas in Nederland vond ik in mijn postvak een e-mail. Hij bleek afkomstig te zijn van twee Pieten die tussen 1960 en 2000, samen met de Sint, een aantal keren op bezoek waren bij de leerlingen van de Lochtenbergschool

Nu, na 25 jaar meldden zij zich terug om ons er nog eens aan te herinneren dat zij er elk jaar voor zorgden dat op 5 december de Nederlandse kinderen in Duitsland niet werden vergeten. Hun verhaal kunnen jullie hieronder lezen en een aantal van jullie zullen het zich herinneren.
Overigens meen ik te weten dat de pieten zich in de dagen vóór 5 december altijd rond onze school ophielden en als pseudoniemen typische Nederlandse namen als Chris en Winny droegen. Wanneer ze met hun werk voor Sinterklaas klaar waren, doken ze in Tetelrath in een rijtjeshuis om weer fit te zijn voor de volgende dag.

Ik neem aan dat de pieten intussen door de Goedheiligman eervol zijn ontslagen en dat zij nu de tijd hebben om ons nog eens te bezoeken – incognito natuurlijk - bijvoorbeeld bij de reünie in 2010. In elk geval heb ik hen – ook namens alle oud-leerlingen van de Lochtenberg – per omgaande een uitnodiging gestuurd, met de hartelijke groeten natuurlijk.

JP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten